29 Aralık 2010 Çarşamba

comScore'un verdiği datanın reliability'si


comScore,  Türk tüketicilerinin Kasım ayında internet üzerinde yaptığı tıklamalarla ilgili datayı geçtiğimiz günlerde yayınladı, ama benim kafamı kurcalayan bir soru var: bu data ne kadar doğru, ya da daha akademik dille "reliable"?

Derinlemesine incelendiğinde Türk tüketicilerinin genelde facebook'a ve haber sitelerine girdiği bilinir. Tabii buradaki en önemli olay tüm bu sitelere girerken bir çoğu web browser'ının adres çubuğuna sitenin adını yazmak yerine google'da arama yaparlar ancak bu yine de özellikle live.com ve msn.com(.tr)nin nasıl ilk 5'te olduğunu açıklamıyor.

Tahminim MSN'i çok fazla kullanan Türk internet kullanıcısının bununla beraber chrome veya firefox kullanmamasından dolayı internet explorer'ın MSN ile beraberinde anasayfa olarak getirdiği bu sitelerin tıklanma oranı artıyor. Bu da aslında derinlemesine araştırıldığında sitelerin belki de yüzüne bile bakılmamasına rağmen (ki average minutes per visit sütununda bu görülüyor) bu tarz sıralamalarda üst basamaklarda yer almalarını sağlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder