25 Temmuz 2013 Perşembe

Reklamlarda Kullanılan Celebritylerin Concepti Vardı, Artık Concepti olan Celebrity'nin Reklamda Yeri Var!

Reklamlarda Kullanılan Celebritylerin Concepti Vardı, Artık Concepti olan Celebrity'nin Reklamda Yeri Var!

Özellikle Türkiye'de çekilen reklamların çok büyük bir kısmında celebrity / ünlülerin kullanılması, gerek markanın gerekse de ajans tarafının işini kolaylaştırıyor. Hatırlanma, beğenilme ve mesajın daha samimi bulunması anlamında celebrity kullanılan reklamların ünsüzlerle dolu reklamlara göre oranı çok daha yüksek.

Bu da KPI'larında (-) eksi puan almak istemeyen tüm yöneticilerin işine gelen bir tutum elbette...

Ayrıca ortaya konan işten PR contenti çıkarıp bunu marka ya da ürün iletişiminde kullanmak, baklavanın yanındaki dondurmanın bedavaya gelmesi kadar sevindirici bir durum olabiliyor.

Her iletişim kampanyasından önce olduğu gibi incelenen sayısız rapor, ön araştırmalar, beklenti analizleri ve daha birçok hazırlık processinin sonunda heyecan tek bir yerde düğümleniyor: "KİM?"

Genelde marka, ürün ve iletilmek istenen mesaj etrafında çözümlenen, bunun sonucunda tercih edilen ve çoğu kez "KPI"ları başarıyla karşılayan celebrity seçiminde ise trend değişiyor mu?

Seda Sayan, Nurhayat / Gupse Özay'dan Kıvanç Tatlıtuğ ve Kenan İmirzalıoğlu'na, sesleri bol bol tercih edilen Nil Karaibrahimgil'den Nejat İşler'e kadar birçok tercihte bu mantığın uygunlandığını söyleyebiliriz.

Ancak son zamanlarda gösterime başlanan bir reklam, diğerleri kadar bütçe kullanmasa da en az onlar kadar konuşuluyor ve başarılı bulunuyor. Alarko Carrier'in "Adanalı Çakma Ronaldo"ya yer verdiği reklamda kahramanımız markanın rakiplerini temsil ediyor ve kahramanın kendi concepti üzerinden mesaj tüketiciye aktarılıyor.

Carrier Klima Reklamında "Çakma Ronaldo" üzerinden mesajını aktarıyor


Markalar, ürünler, mesajlar ve celebrityler... 
Hangi tarafın concepti hangisine uyarsa uysun, birbirleri ile 360° iç içe geçerek aynı yola koyuluyor, anlaşmalar dahilinde aslında birbirine kader ortaklığı da yapıyorlar...

Taraflardan herhangi birine zarar geldiğinde diğerinin de başı ağrıyor, paralar kazanıldığında da çoğu zaman primler paylaşılıyor. İşin kolaycılığına kaçan "creative ajans" tarafının da yüzü bu sayede gülüyor ki bu konu başka bir yazının konusu... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder